تبلت های هیبریدی چه دستگاههایی هستند؟
.
اطلاعات کاربری
درباره ما
دوستان
خبرنامه
آخرین مطالب
لینکستان
دیگر موارد
آمار وب سایت

درباره تبلت های هیبریدی

تبلت های هیبریدی که تبلت لپ تاپ نام دارند در حقیقت دستگاه هایی با قابلیت کاربری چند منظوره هستند.

این محصولات ترکیب قدرتمندی از تبلت و نوت بوک هستند که در برخی موارد می توان صفحه نمایش را به طور کامل از دستگاه جدا کرد و در برخی از این دستگاه ها می توان صفحه را به جهات مختلف چرخاند و به عنوان تبلت از آن استفاده کرد. این تبلت ها به صفحه نمایش لمسی مجهزند و تجربه کاربری خوبی را برای کاربر به ارمغان می آورند.

این دستگاه ها بر پایه سیستم عامل ویندوز طراحی و به بازار عرضه شده اند و جالب اینجاست که بیشتر این دستگاه های هیبریدی مبتنی بر سیستم عامل ویندوز جدید نظیر ۱/۸ یا ۸ هستند. البته برخی از دستگاه های هیبریدی مانند ATIV TAB از خانواده سامسونگ هر دو سیستم عامل آندروید و ویندوز را در اختیار کاربر قرار می دهند.

تبلت های هیبریدی از لحاظ کانفیگ (قابلیت های فنی) بسیار حرفه ای تر از تبلت یا لپ تاپ های در رده قیمتی دستگاه های هیبریدی هستند. اکثرا این تبلت ها به پردازنده های پرقدرت و کارت گرافیک های حرفه ای مجهز شده اند. نسخه های جدید تبلت های هیبریدی هم به پردازنده های نسل چهارم و ویندوز ۱/۸ مجهز شده اند. تبلت های هیبریدی معمولا باتری بسیار پرقدرت و طول عمر بالایی داشته و وزن بسیار کمتری نسبت به یک لپ تاپ دارند. برخی از دستگاه های هیبریدی قابلیت های خاصی نظیر پشتیبانی از قلم های نوری داشته و به کاربر اجازه می دهند روی صفحه تبلت دقیقا مانند کاغذ بنویسند، نقاشی کنند و ...

در کل تبلت های هیبریدی یا بهتر بگوییم تبلت یا لپ تاپ ها دستگاه های چندمنظوره باقابلیتی هستند که کاربری خوشایندی را نصیب کاربرانشان می کنند.

برندهای عرضه کننده

سونی، ایسوس، ایسر، توشیبا، اچ پی، لنوو و... از برندهایی هستند که در زمینه عرضه تبلت های هیبریدی (تبلت های قابل تبدیل به لپ تاپ) صاحب نام هستند.

این برندها نمونه های گوناگونی از این تبلت ها را با قیمت های گوناگون به بازار عرضه کرده اند. در این بین سونی گران قیمت ترین تبلت های هیبریدی بازار را عرضه کرده است. قیمت تبلت های هیبریدی ویندوزی این برند در حدود ۵ تا ۸ میلیون تومان و حتی بیشتر است.

برندهای ایسر و ایسوس هم تنوع بالایی در این زمینه داشته و چندین دستگاه به بازار عرضه کرده اند.

در بازار داخلی نیز شاهد عرضه تبلت های هیبریدی این مارک ها هستیم. طبق گزارشات ، ایسوس و ایسر محبوب ترین مارک ها در زمینه عرضه تبلت های هیبریدی در بازار داخلی هستند. برخی از مارک ها در زمینه ارائه نمونه های خاص نیز فعالیت می کنند. به عنوان مثال ، پاناسونیک یک تبلت ترکیبی با کاربردهای صنعتی روانه بازار کرده است که برای کارخانه ها و یا حتی مناطق نظامی مناسب است یا ... یا برخی از مارک ها تبلت های هیبریدی با صفحه نمایش بزرگ 18 تا 20 اینچی را معرفی کرده اند که کاربردهای ویژه ای دارند.

چه کسانی تبلت هیبریدی بخرند؟

به زبان ساده ، اگر می خواهید با یک تیر دو نشان بزنید و هزینه یک تبلت فوق حرفه ای با قابلیت حمل آسان و وزن کم و در کنار آن یک لپ تاپ سبک ، شیک و قدرتمند را پرداخت کنید می توانید به تبلت های هیبریدی بروید.

تبلت های هیبریدی برای افرادی که به استفاده از ویندوز سیستم عامل علاقه مند هستند و بیشتر روز را با این سیستم عامل می گذرانند مناسب است. افرادی که به طور مداوم در مسافرت هستند و به دستگاهی چند منظوره نیاز دارند که نقش تبلت و لپ تاپ را با هم بازی کند نیز کاربران خوبی برای تبلت های هیبریدی خواهند بود. جدا از همه اینها ، باید بگوییم که گران بودن این تبلت ها باعث شده کاربران کم درآمد نتوانند در حال حاضر از این دستگاه استفاده کنند. بنابراین اگر به خرید نمونه های ارزان قیمت در بازار علاقه دارید ، سراغ این تبلت ها نروید.

این تبلت ها برای کارهای اداری مناسب هستند. کاربرد اصلی این دستگاه برای افرادی است که انتظار بیشتری از تبلت دارند. بنابراین اگر این ویژگی ها را دارید و همچنین توانایی خرید تبلت های هیبریدی را در بازار دارید ، این گوی و این میدان ...

تبلت هیبریدی برای چه کسانی مناسب نیست؟

صرف داشتن قدرت مالی برای خرید نمونه گران قیمت یک تبلت در بازار نباید باعث شود شما یک تبلت هیبریدی بخرید.

لازم به ذکر است که تبلت هیبریدی برای یک کاربر خانگی مبتدی یا معمولی که علاقه به انجام بازی های رایانه ای و گشت و گذار در اینترنت دارد ، مناسب نیست.

همچنین نوع علاقه به سیستم عامل نصب شده بر روی دستگاه دامنه کاربری این دستگاه را بسیار محدود کرده است. در نتیجه ، تبلت های هیبریدی به دلیل تمرکز ویژه بر ویندوزهای سیستم عامل برای افرادی که به سیستم عامل اندروید  و برنامه های کاربردی آن علاقه مند هستند مناسب نیست.

همچنین ، افرادی که به دنبال قرص های سبک وزن هفت اینچی هستند نباید به دنبال تبلت های هیبریدی باشند ، زیرا تبلت های هیبریدی ها معمولاً دارای صفحه نمایش های بزرگتر از ده اینچ و وزن آنها حدود یک کیلوگرم است. بنابراین یک تبلت هیبریدی 10 یا 11 اینچی با وزن حدود یک کیلوگرم برای کاربری که به یک تبلت سبک وزن علاقه دارد مناسب نیست.

به طور کلی تبلت های هیبریدی برای کسانی که به بازی ، سرگرمی ، گشت و گذار در اینترنت و ... علاقه مند هستند مناسب نیست و کاربردهای بیشتری دارند.




:: موضوعات مرتبط: کامپیوتر و لپ تاپ , ,
:: بازدید از این مطلب : 334
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
ن : Girls of Neptune
ت : سه شنبه 5 مرداد 1400
.
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








موضوعات
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
چت باکس
تبادل لینک هوشمند
پشتیبانی